Translate

luni, 11 iulie 2022

novenă la Mantia Sfântă a Sf Iosif

Novenă pentru a cere protecția sub Mantia Sfântă a sfântului Iosif, pentru a-l onora și a-i cere patronatul său



- această novenă în cinstea sfântului Iosif se numește Sfânta Mantie a sfântului Iosif, pentru a merita patronatul său, a acestui mare sfânt într-o manieră particulară și specială și totodată a-i omagia cinste.

-este pentru a fi recitată pe durata a 30 de zile consecutive, în memoria celor 30 de ani ai sfântului Iosif în compania Domnului Isus, Fiul Lui Dumnezeu. Dacă pentru vreun motiv nu se poate recita rugăciunea într-o zi în special, voi puteți să o compensați recitând-o în ziua 30, dățile în care nu v-ați rugat rugăciunea novenei.

- harurile extraordinare obținute prin această rugăciune sunt nenumărate. Sfânta Tereza a spus: „dacă voi voiți realmente să credeți în el, încercați recitând novena și în final vă veți convinge.

-această novenă este mai eficace când se face rugăciune pentru sufletele din Purgatoriu.

Cu aceeași solicitare cu care ajutăm să se usuce lacrimile sufletelor ce suferă, putem spera că sfântul Iosif ne va ajuta să uscăm lacrimile noastre în nevoile noastre. În acest chip, Mantia sfântului Iosif se extinde asupra noastră și ne va servi ca un scut împotriva tuturor pericolelor ce ne pândesc, în așa fel că putem, cu harul Lui Dumnezeu, să obținem mântuirea veșnică.
Domnul nostru
și Doamna noastră ne invită să iubim, să cinstim și să ne rugăm sfântului Iosif.

Însuși Domnul Isus a spus sfintei Margareta: Mi-ar plăcea ca în toate zilele să oferiți rugăciuni speciale Mamei Mele și sfântului Iosif, cel mai dulce Păzitor al Meu.”

Preasfânta Fecioară Maria a spus venerabilei surori Maria de Jesus de Agreda, cu privire la sfântul Iosif: „Voi trebuie să vă asigurați de creștere continuă a iubirii și dedicării voastre acestui mare sfânt. În toate nevoile voastre voi trebuie să vă serviți de protecția Lui, sub toate circumstanțele voi trebuie să încurajați atâtea persoane pe cât vă este posibil, spre această devoțiune; de fapt ceea ce Șotul Meu devotat cere în Cer, Dumnezeu Atotputernicul îl va da pe pământ.”

Rugăciunile novenei Mantiei Sfinte a sfântului Iosif

Se roagă tot până la final în fiecare zi. Tot ce urmează, în fiecare zi.

Ideal este să se facă 30 de zile consecutive, dar în caz că nu se poate, se poate oferi ca novenă pentru 9 zile consecutive

În Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt, amin.

Isus, Maria, Iosif, eu Vă dau inima mea și sufletul meu.

Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

Oferire:
I O, glorios Patriarh sfânt Iosif, eu umil mă prosternez înaintea Ta. Rog pe Domnul Isus, pe So
ția Ta Neprihănită, Fecioara Maria, și pe toți îngerii și sfinții din Curtea Cerească, să mă însoțească în această devoțiune. Îți ofer această matie prețioasă, în timp ce promit credința și devoțiunea mea cele mai sincere. Mă angajez să fac tot în puterea mea pentru a Te cinsti pe durata vieții mele pentru a încerca iubirea mea pentru Tine.

Ajută-mă, sfânt Iosif! Asistă-mă acum și pe durata întregii mele vieți, dar în special în clipa morții mele, cum ai fost Tu asistat de Isus și Maria, pentru ca să ne unim într-o zi în Cer și acolo să Te cinstesc pentru toată veșnicia, amin.

II  O, glorios Patriarh sfânt Iosif, prosternat înaintea Ta și a Divinului Tău Fiu, Isus, Îți ofer, cu sinceră devoțiune, această comoară prețioasă a rugăciunii, fiind mereu conștient de numeroasele virtuți ce împodobesc sfânta Ta persoană. În Tine, o, Patriarh glorios, s-a îndeplinit visul primului Iosif, precursorul Tău, care în sine pare că a fost trimis de Dumnezeu pentru a pregăti calea pentru prezența ta pe acest pământ. De fap, nu numai Te-a înconjurat de strălucirea luminoasă a razelor Soarelui Divin, a Lui Isus, dar de asemenea ai fost în mod splendid reflectat în lumina strălucitoare a Lunii mistice, Preasfânta Fecioară Maria.

III  O, Patriarh glorios, dacă exemplul bătrânului Iacob care a fost personal să-l felicite pe fiul lui predilect, care a fost înălțat pe tronul din Egipt, a servit pentru a aduce pe toți descendenții lui acolo, cumva nu trebuie ca exemplul Lui Isus și Mariei, care Te cinstesc cu cel mai mare respect și încredere, să-mi servească pentru a mă duce pe mine, fidelul Tău devot, să mă prezint la Tine cu această Mantie prețioasă în cinstea Ta.

Acordă-mi, o, mare sfânt Iosif, ca Dumnezeu Atotputernicul să poată la rândul Lui să îndrepte o privire binevoitoare spre mine, întrucât strămoșul Iosif nu a respins pe frații lui vinovați și cruzi, dar mai degrabă, i-a acceptat cu iubire și protecție și i-a salvat de foame și moarte. Te implor, o, glorios Patriarh, ca prin mijlocirea Ta, fă ca Domnul să nu mă abandoneze niciodată în acest exil din valea durerilor.

Fă ca El mereu să mă numească ca unul dintre fidelii Lui slujitori ce trăiesc liniștiți și siguri, sub patronatul Sfintei Tale Mantii. Fă ca eu să pot trăi mereu în protecția acestui patronat, în toate zilele vieții mele și mai ales, în clipa în care respir ultima mea suflare.

Rugăciuni:
Eu Te salut, o, glorios sfânt Iosif! Tu care e
ști încărcat de comori inestimabile ale Cerului și pământului și ești Tatăl adoptiv al Aceluia ce hrănește toate creaturile din univers. Tu ești, după Maria, sfântul cel mai vrednic de iubirea și devotamentul nostru. Tu singur, peste toți sfinții, ai fost ales pentru această cinste supremă a creșterii, orientării, de a hrăni și inclusiv de a-L îmbrățișa pe Mesia, pe care atâția regi și profeți au dorit să-L privească.

Sfinte Iosif, salvează sufletul meu și obține pentru mine de la Milostivirea Divină a Lui Dumnezeu, cererea ce Te rog umil (aici se face intenția de oferire a novenei) și pentru sufletele din Purgatoriu, acordă-le o mare alinare în durerea lor.
* Tat
ălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

 

II O, puternic sfinte Iosif, Tu ai fost proclamat patron al Bisericii Universale, prin urmare, eu cer ajutorul Tău, peste ceilalți sfinți, ca cel mai mare protector al celor suferinzi și ofer binecuvântări nenumărate inimii Tale prea generoase, mereu dispusă să ajute în orice nevoie.

La Tine, o, glorios sfânt Iosif, vin văduvele, orfanii, abandonații, suferinzii, oprimații. Nu este durere, neliniște sau agonie pe care nu ai consolat-o. Vrednic, Te rog, folosește în numele meu darurile pe care Dumnezeu Ți le-a dat, până când de asemenea îmi dai răspunsul cererii mele și ca sufletele binecuvântate din Purgatoriul să se roage pentru mine sfântului Iosif.

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

III De nenumărat sunt aceia care s-au rugat la Tine înaintea mea și au primit consolare și pace, haruri și favoruri. Inima mea, atât de tristă și îndurerată, nu poate găsi răspuns în mijlocul acestei încercări ce mă bântuie. O, glorios sfânt Iosif, Tu știi toate nevoile mele, inclusiv înainte de a le pronunța în rugăciune. Tu știi cât e de importantă această cerere pentru mine. Mă prosternez înaintea Ta în timp ce suspin sub greutatea problemei ce apare în fața mea.

Nu există inimă umană în care pot încredința durerea mea și deși găsesc o ființă înțelegătoare ce ar fi dispusă să mă asiste, încă nu ar putea să mă ajute. Numai Tu poți să mă ajuți în durerea mea, sfinte Iosif, și Te rog să auzi implorarea mea.

Cumva nu a lăsat sfânta Tereza scris în dialogurile ei că lumea trebuie să știe mereu: Tot ce cereți de la sfântul Iosif, veți primi?

O, sfânt Iosif, mângâietorul celor suferinzi, ai milă de tristețea mea și miluiește-Te de bietele suflete ce pun în Tine atâta speranță în rugăciunile lor.

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui” de 3 ori

 

IV O, Patriarh sublim, sfinte Iosif, datorită obedienței Tale perfecte față de Dumnezeu, mijlocește pentru mine.
pentru via
ța Ta sfântă, plină de har și de merite, auzi rugăciunea mea
pentru numele Tău prea dulce, ajută-mă
pentru preasfintele Tale lacrimi, mângâie-mă
pentru cele
șapte dureri ale Tale, mijlocește pentru mine
pentru cele
șapte bucurii ale Tale, consoleaz-mă
de tot r
ăul trupului și al sufletului, eliberează-mă
de toate pericolele
și dezastrele, mântuiește-mă

Ajută-mă cu mijlocirea Ta puternică și obține-mi, prin puterea și milostivirea Ta, tot necesarul pentru mântuirea mea și în special, favoarea (numiți intenția novenei) pe care acum Ți-o prezint cu mare nevoie.

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

 

V O, glorios sfânt Iosif, sunt nenumărabile harurile și favorurile pe care le-ai obținut pentru sufletele suferinde. Asiști bolnavii de orice natură, ajuți oprimații, prigoniții, trădații, pe cel privat de orice consolare umană, inclusiv pe aceia ce au nevoie de Pâinea Vieții. Toți cei ce imploră mijlocirea Ta puternică sunt mângâiați în suferința lor.

O, drag sfinte Iosif, nu permite ca eu să fiu unicul dintre toți cei ce au apelat la Tine, căruia îi negi această cerere cu care eu în mod atâta de arzător Te implor. Arată-mi inclusiv mie bunătatea și generozitatea Ta, pentru ca să pot striga în acțiune de mulțumire: Glorie veșnică Patriarhului nostru, sfântul Iosif, marele meu protector pe pământ și apărător al sufletelor sfinte din Purgatoriu.

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

 

VI Tată Veșnic care ești în Cer, pentru meritele Lui Isus și Maria, Te rog să-mi acorzi ceea ce-Țti cer. În Numele Lui Isus și Maria, mă prosternez înaintea Prezenței Tale Divine și Te rog să accepți implorarea mea plină de speranță pentru a persevera în rugăciune, pentru ca să pot fi numărat între mulțimea acelora ce trăiesc sub patronatul sfântului Iosif. Extinde binecuvântarea Ta asupra acestei comori prețioase a rugăciunilor pe care le ofer astăzi Lui ca angajament a devoțiunii mele.

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

 

Implorări în cinstea vieții ascunse a sfântului Iosif cu Isus și Maria

Sfânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată intra în sufletul meu și să mă sfințească
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată intra în inima mea și să mă inspire cu caritate
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată intra în mintea mea și să mă lumineze
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată călăuzi voința mea și să o întărească
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată dirija gândurile mele și să le purifice
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată călăuzi dorințele mele și să le dirijeze
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să poată privi acțiunile mele și să extindă asupra mea binecuvântările Lui
Sf
ânt Iosif, roagă-Te pentru ca Isus să mă înflăcăreze de iubire pentru El
Sfânt Iosif, solicită din partea mea Lui Isus imitarea virtu
ților Lui
Sfânt Iosif, solicită din partea mea Lui Isus un adevărat spirit de umilin
ță
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus blânde
țea inimii
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus pacea sufletului
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus sfânta frică de Domnul
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus o dorin
ță de perfecțiune
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus o dulceață a inimii
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus o inimă pură și caritativă
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus înțelepciunea credinței
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus binecuvântarea Lui a perseveren
ței în faptele mele bune
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus forța pentru a purta crucile mele
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus disprețul bunurilor materiale ale acestei lumi
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus harul de a merge mereu în calea îngustă spre Cer
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus harul de a evita orice ocazie de păcat
Sfânt Iosif, cere din partea mea de la Isus o dorin
ță sfântă de fericire veșnică
Sf
ânt Iosif, cere din partea mea de la Isus harul perseverenței finale

Sfânt Iosif, nu mă abandona
Sfânt Iosif, roagă-Te ca inima mea niciodată să nu înceteze de a Te iubi
și ca buzele mele niciodată să nu înceteze de a Te elogia
Sf
ânt Iosif, pentru iubirea pe care o ai pentru Isus, fă ca eu să pot învăța să-L iubesc
Sf
ânt Iosif, amabil acceptă-mă ca fidelul Tău devot
Sf
ânt Iosif, eu mă predau Ție, acceptă rugile mele și ascultă rugăciunea mea
Sf
ânt Iosif, nu mă abandona în ceasul morții mele

Isus, Maria și Iosif, eu Vă dau inima mea și sufletul meu

* Tatălui nostru Ceresc în semn de mulțumire pentru că l-a înălțat pe sfântul Iosif la o poziție de demnitate atât de excepțională - spuneți slavă Tatălui de 3 ori

 

Invocații la sfântul Iosif
Adu-
Ți aminte, o, prea pur Soț la Mariei și prea iubitul meu păzitor, sfânt Iosif, că nu s-a auzit niciodată spunând că vreo unul dintre cei ce au implorat protecția Ta și au cerut ajutorul Tău, au fost lăsați fără mângâiere. Însuflețit cu această încredere, vin la Tine cu toată fervoarea duhului meu, mă încredințez Ție. Nu disprețui implorarea mea, o, Tată adoptiv al Salvatorului, mai degrabă, desemnează-Te de a o primi favorabil și acordă-mi-o, amin.

 

Glorios sfânt Iosif, Soț al Preasfintei Fecioare Maria și tată feciorelnic al Lui Isus, păzește-mă și veghează pentru mine. Du-mă pe calea harului sfințitor, dă atenție nevoilor urgente pe care acum Îți cer să le învălui în pliurile mantiei Tale paterne. Îndepărtează de mine obstacolele și dificultățile ce se găsesc în calea rugăciunii mele și acordă ca răspunsul fericit al cererii mele să poată servi pentru mai mare glorie a Lui Dumnezeu și mântuirea mea veșnică.
Ca garan
ție a recunoștinței mele veșnice, mă angajez să răspândesc vestea gloriei Tale, în timp ce-I mulțumesc Domnului pentru că ai atâta binecuvântare a puterii Tale și minuni în Cer și pe pământ.

 

Recitați litania sfântului Iosif

Doamne, miluieşte-ne,
Cristoase miluieşte-ne,
Doamne miluieşte-ne,
Cristoase auzi-ne,
Cristoase ascultă-ne,

Tată din cer Dumnezeule, miluieşte-ne pe noi,
Fiule Răscumpărătorul lumii Dumnezeule, miluieşte-ne pe noi,
Duhule Sfânt Dumnezeule, miluieşte-ne pe noi,
Sfântă Treime un singur Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi,

Sfântă Maria, roagă-te pentru noi, *
Sfinte Iosife, *
Strălucită odraslă a lui David, *
Lumina Patriarhilor, *
Soţul Născătoarei de Dumnezeu, *
Păzitorule curat al Fecioarei, *
Purtătorule de grijă al Fiului lui Dumnezeu, *
Apărătorule neobosit al lui Cristos, *
Capul preasfintei Familii, *
Iosif preadrept, *
Iosif preacurat, *
Iosif preaînţelept, *
Iosif preaputernic, *
Iosif preaascultătorul, *
Iosif preacredinciosul, *
Oglinda răbdării, *
Iubitorule de sărăcie, *
Pilda meşteşugarilor, *
Podoaba vieţii casnice, *
Păzitorul feciorelnicilor, *
Sprijinitorul familiilor, *
Mângâierea nenorociţilor, *
Ocrotitorul celor care mor, *
Groaza diavolilor, *
Apărătorul Sfintei Biserici, *

Mielul lui Dumnezeu, care iei asupra ta păcatele lumii, iartă-ne Doamne.
Mielul lui Dumnezeu, care iei asupra ta păcatele lumii, ascultă-ne Doamne.
Mielul lui Dumnezeu, care iei asupra ta păcatele lumii, miluieşte-ne pe noi.

P. L-a rânduit pe el stăpân al casei sale.
C. Şi mai mare peste toate avuţiile sale.

Să ne rugăm: Dumnezeule, care printr-o pronie nespusă ai binevoit să alegi pe sfântul Iosif de soţ al preasfintei tale Născătoare, te rugăm să ne învredniceşti a-l avea drept mijlocitor în cer pe acela pe care îl cinstim pe pământ ca pe un ocrotitor al nostru. Care vieţuieşti şi domneşti în vecii vecilor. Amin

 

Rugăciunea finală la Mantia Sfântă
O, glorios Patriarh sfânt Iosif, Tu care ai fost ales de Dumnezeu peste to
ți bărbații pentru a fi capul pământesc la celei mai sfinte dintre Familii, Te rog ca să mă accepți în pliurile Mantiei Tale Sfinte, fie ca Tu să fii păzitorul și custodele sufletului meu.

Începând din acest moment, eu Te aleg ca Tatăl meu, Protectorul meu, Sfătuitorul meu, sfântul meu Patron și Te rog să păzești trupul meu, sufletul meu, tot ce sunt, tot ce posed, viața mea și moartea mea.

Privește-mă ca pe unul dintre ai Tăi, apără-mă de trădarea dușmanilor mei, invizibili sau vizibili, ajută-mă în tot momentul în toate nevoile mele, consolează-mă în amărăciunile vieții mele și în special în ora morții mele. Spune numai un cuvânt în favoarea mea Răscumpărătorului Divin, Căruia Tu i-ai fost considerat vrednic de a-L susține în brațele Tale și vrednic de Preasfânta Fecioară Maria, Preacasta Ta Soție.

Cere pentru mine binecuvântările ce mă vor duce la mântuirea mea. Include-mă în cei mai iubiți de Tine și eu Îți voi arăta că sunt vrednic de protecția Ta specială, amin.

 

Rugăciune la sfântul Iosif
La Tine alergăm, o, sfinte Iosif, în neca­zul nostru şi plini de încredere cerem ocro­tirea Ta, după aceea a Sfin­tei Tale Soţii. Pen­tru acea sfântă legă­tură de dragoste ce te-a unit cu nepri­hănita Fecioară Născătoare de Dumnezeu şi pentru dragostea părin­tească ce ai avut-o către Pruncul Isus, Te ru­găm fierbinte să priveşti cu bună­vo­inţă la moştenirea pe care Isus a do­bândit-o cu Sângele Său şi prin pute­rea şi ajutorul Tău, să ne aperi în nevo­ile noastre.

Apără, păzitorule preaînţelept al dumnezeieştii Familii, neamul cel ales al Lui Isus Cristos; îndepărtează de la noi, preaiubitorule Părinte, toată ciuma rătăcirilor şi a viciilor; o prea­puternicul nostru Ocrotitor, vino din Cer în ajutorul nostru în această luptă cu puterea întuneri­cului; şi precum odinioară ai scăpat din primejdia morţii pe Pruncul Isus, de aseme­nea apără acum Sfânta Biserică a Lui Dumnezeu de cursele vrăjmăşeşti şi de orice nenorocire; şi întinde pururea peste fiecare din noi ocrotirea Ta, pen­tru ca sprijiniţi fiind prin pilda şi aju­torul Tău, să putem trăi cu sfinţenie, murii cu evlavie şi dobândi în Ceruri fericirea veşnică. Amin.

* nu uitați să vă rugați pentru sufletele din Purgatoriu!

dacă voiți să descărcați novena, apăsați aici